متا اعلام کرده است که از 16 دسامبر 2025 (25 آذر 1404)، مکالمات کاربران با دستیار هوش مصنوعی این شرکت برای شخصی سازی تجربه دیجیتال در اینستاگرام و فیسبوک استفاده خواهد شد. این یعنی علاوه بر تبلیغات، پست های پیشنهادی، ریلزها و گروه های مرتبط با موضوعات مطرح شده در چت های متنی و صوتی شما نیز به نمایش درمی آیند.

چت های شما، داده های تبلیغاتی متا

به عنوان مثال، اگر درباره پیاده روی یا ورزش از Meta AI سؤال کنید، الگوریتم ها علاقه شما را شناسایی کرده و محتواهای مرتبط نمایش داده می شوند. این محتوا می تواند شامل تبلیغ کفش های ورزشی، مسیرهای محلی پیاده روی یا گروه های فیسبوکی مرتبط باشد. متا تأکید کرده است که این فرایند مشابه تحلیل داده های لایک و دنبال کردن صفحات است.

حفظ حریم خصوصی در موضوعات حساس

با این حال، مکالمات مربوط به گرایش سیاسی، مذهبی، نژاد، سلامت، دیدگاه های فلسفی و عضویت در اتحادیه ها در شخصی سازی تبلیغات دخیل نخواهند بود. کریستی هریس، رئیس بخش حریم خصوصی متا، تأکید کرده است که سیاست های موجود شرکت در این زمینه ادامه خواهند یافت و کاربران می توانند تنظیمات خود را مدیریت کنند.

مدیریت ترجیحات تبلیغاتی

کاربران قادر خواهند بود در بخش تنظیمات، ترجیحات تبلیغاتی خود را تغییر دهند و میزان استفاده از داده های مکالمات را کنترل کنند. با این حال، متا اعلام کرده است که گزینه ای برای جلوگیری کامل از استفاده ی مکالمات هوش مصنوعی وجود ندارد.

همگام سازی حساب ها و دسترسی بین پلتفرم ها

اگر حساب های فیسبوک، اینستاگرام یا واتساپ خود را در Meta Accounts Center متصل کرده باشید، مکالمات شما در یک پلتفرم می توانند برای نمایش تبلیغات یا محتواهای پیشنهادی در پلتفرم های دیگر هم مورد استفاده قرار گیرند.

پیام های ارسال شده در واتساپ و مسنجر که رمزگذاری شده اند، تحت تأثیر این تغییرات قرار نخواهند گرفت. این بدان معناست که مکالمات خصوصی شما همچنان امن باقی می مانند، در حالی که داده های عمومی تر برای شخصی سازی محتوا استفاده خواهند شد.

آغاز اطلاع رسانی جهانی

فرایند اطلاع رسانی به کاربران از 7 اکتبر 2025 (15 مهر 1404) آغاز شد و تغییرات به صورت جهانی اعمال می شوند. البته برخی کشورها مانند بریتانیا و اتحادیه ی اروپا ممکن است محدودیت های خاص خود را داشته باشند.

این تغییر باعث می شود که تجربه کاربران با تبلیغات و محتواها کاملاً شخصی سازی شده و مرتبط با علایق واقعی باشد. الگوریتم ها اکنون می توانند بر اساس مکالمات شما، محتوای مرتبط و مفیدتر ارائه کنند.

ریلزها و گروه های پیشنهادی

با هوش مصنوعی متا، نه تنها تبلیغات، بلکه ریلزها و گروه های پیشنهادی نیز با توجه به موضوعات مورد بحث در چت های شما نمایش داده می شوند. این موضوع تجربه شبکه های اجتماعی را بسیار پویا و نزدیک به علاقه واقعی کاربران می کند.

ترکیب هوشمندی و حریم خصوصی

متا تلاش کرده است بین هوشمندسازی تجربه کاربران و حفظ حریم خصوصی تعادل برقرار کند. داده های حساس و خصوصی شما در این فرآیند دخیل نیستند و تنها اطلاعات مرتبط با علایق عمومی و موضوعات گفتگو مورد استفاده قرار می گیرد.

برای تبلیغ دهندگان، این تغییرات به معنای هدفمندی بیشتر تبلیغات و افزایش بازده کمپین ها است. داده های مکالمات کاربران می توانند الگوهای دقیق تری از علاقه مندی ها ارائه کنند و فرصت های جدید تبلیغاتی ایجاد نمایند.

تجربه کاربری هوشمند و پیشرفته

با ورود هوش مصنوعی به فرایند شخصی سازی، کاربران می توانند محتوایی مرتبط با علاقه واقعی خود مشاهده کنند و از پیشنهادات دقیق تر بهره مند شوند. این موضوع می تواند میزان تعامل و رضایت کاربران را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

انعطاف پذیری و کنترل

متا این امکان را فراهم کرده که کاربران بتوانند سطح استفاده از داده ها را تنظیم کنند. این یعنی افراد همچنان کنترل نسبی بر تجربه دیجیتال خود خواهند داشت و می توانند میزان شخصی سازی را مطابق میل خود تغییر دهند.

نگاهی به آینده شبکه های اجتماعی

با توجه به این تغییرات، چت های شما با هوش مصنوعی به بخشی کلیدی و جدایی ناپذیر از تجربه شبکه های اجتماعی تبدیل خواهند شد و تعاملات شما با پلتفرم ها را هوشمندانه تر می کنند.

به زودی مکالمات کاربران با هوش مصنوعی در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ، تجربه ی محتوایی و تبلیغاتی را کاملاً متحول خواهند کرد. این فناوری امکان نمایش محتوا و تبلیغات مرتبط با علایق واقعی کاربران را فراهم می کند، در حالی که حریم خصوصی کاربران برای موضوعات حساس حفظ می شود.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده