موقعیت و مشخصات پروژه تونل فِمارن بلت

طولانی ترین تونل جاده ای و ریلی پیش ساخته جهان در حال ساخت است و قرار است زیر دریای بالتیک بین دانمارک و آلمان احداث شود. این پروژه عظیم که با نام «فِمارن بلت» شناخته می شود، به طول 18 کیلومتر خواهد بود و قصد دارد سفرهای سریع تر و ارتباطی جدید بین کشورهای اسکاندیناوی و اروپای مرکزی فراهم کند. این تونل نه تنها از لحاظ طولی، بلکه از نظر فناوری و مهندسی نیز یک دستاورد مهم به شمار می رود.

محل ساخت و فرآیند تولید بخش های تونل

محل احداث تونل فِمارن بلت در ورودی شمالی تونل، در جنوب شرقی دانمارک، قرار دارد. این منطقه بیش از 500 هکتار مساحت دارد و شامل بندر و کارخانه ای است که بخش های مختلف تونل را تحت عنوان «عناصر» تولید می کند. هر یک از این عناصر طولی معادل 217 متر و عرضی به میزان 42 متر دارند. این بخش ها از مواد مقاوم نظیر فولاد و بتن ساخته می شوند و به گونه ای طراحی شده اند که مشابه قطعات لگو به هم متصل شوند تا ساختار اصلی تونل را شکل دهند.

بودجه و منابع تأمین مالی پروژه

پروژه ساخت تونل فِمارن بلت بودجه ای معادل 7 میلیارد و 400 میلیون یورو (حدود 8 میلیارد و 100 میلیون دلار) دارد. بخشی از این بودجه از سوی دانمارک تأمین می شود، در حالی که یک میلیارد و 300 میلیون یورو از کمیسیون اروپا برای این پروژه اختصاص یافته است. این تأمین مالی گسترده به منظور تسریع در پیشبرد پروژه و تضمین ساخت تونل به طور مؤثر و با کیفیت بالا انجام شده است.

زمان سفر و تأثیر پروژه بر حمل و نقل

پس از تکمیل تونل فِمارن بلت، سفر بین دو منطقه کلیدی در دانمارک و آلمان، یعنی رودبیهاون (Rødbyhavn) در دانمارک و پوتگارتن در شمال آلمان، به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. این سفر که در حال حاضر با کشتی 45 دقیقه طول می کشد، پس از تکمیل پروژه با ماشین تنها 10 دقیقه و با قطار تنها 7 دقیقه زمان خواهد برد. این تغییر، گامی بزرگ در جهت تسهیل حمل و نقل و تسریع ارتباطات میان دو کشور خواهد بود.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده