
همکاری مشترک برای آینده حمل ونقل دو غول خودروسازی رنو و جیلی از طریق اتحاد مشترک خود تحت عنوان هورس پاورترین (Horse Powertrain)، یک راهکار خلاقانه و اقتصادی برای تبدیل خودروهای الکتریکی به هیبریدی معرفی کرده اند. این راهکار می تواند به طرز چشمگیری هزینه ها را کاهش دهد و روند انتقال فناوری را تسهیل کند.
رونمایی از ماژول هیبریدی نوین در قالب این پروژه، یک ماژول پلاگین هیبریدی توسعه یافته که به خودروسازان اجازه می دهد خودروهای برقی با محور جلو را بدون نیاز به تغییر در ساختار کلی خودرو به مدل های هیبریدی تبدیل کنند. این ماژول به عنوان «مدل مفهومی هیبریدی آینده» شناخته شده و قرار است در نمایشگاه خودروی شانگهای به طور رسمی معرفی شود.
جایگزینی آسان موتور الکتریکی با موتور درون سوز
یکی از ویژگی های منحصربه فرد این ماژول، قابلیت جایگزینی موتور الکتریکی محور جلو با یک موتور درون سوز است، آن هم بدون آن که نیاز به تغییرات گسترده در پلتفرم خودرو باشد. این نوآوری امکان تبدیل خودروهای تمام الکتریکی به هیبریدی را در مقیاس صنعتی و با هزینه پایین فراهم می کند.
طراحی هوشمندانه برای تطبیق با اجزای سوختی در این ماژول پیش بینی هایی برای نصب مخزن سوخت، سیستم اگزوز و سایر اجزای مرتبط با موتور درون سوز انجام شده است. چنین برنامه ریزی دقیقی، کاربرد این فناوری را در طیف گسترده ای از خودروهای الکتریکی بازار ممکن می سازد.
تحولی در بازسازی خودروها این فناوری نه تنها می تواند برای خودروهای نو مفید باشد، بلکه فرصتی استثنایی برای بازسازی خودروهای الکتریکی کارکرده یا نیمه فعال فراهم می کند. با این ماژول، می توان خودروهایی را که به هر دلیل دیگر توان عملکرد برقی ندارند، به راحتی به مدل های هیبریدی قابل استفاده تبدیل کرد.
گامی در جهت توسعه بازارهای در حال گذار کشورهایی که هنوز زیرساخت های کامل برای شارژ خودروهای تمام برقی ندارند، می توانند از این راهکار بهره ببرند تا مرحله گذار به خودروهای الکتریکی را به صورت تدریجی طی کنند. این فناوری برای بازارهایی مانند آمریکای جنوبی، آفریقا یا آسیا بسیار ارزشمند خواهد بود.
تقویت جایگاه رنو و جیلی در رقابت جهانی
با توجه به افزایش تقاضا برای راه حل های مقرون به صرفه در زمینه خودروهای کم مصرف و پاک، رنو و جیلی با این نوآوری، موقعیت خود را در رقابت جهانی خودروهای سبز تثبیت کرده اند.
نگاه به آینده با ماژول های انعطاف پذیر احتمال دارد که در آینده نسخه های ارتقاءیافته این ماژول ها با قابلیت های تطبیق پذیری بیشتر نیز عرضه شوند، به ویژه برای تبدیل خودروهای دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک. این پروژه نشان می دهد که آینده صنعت خودرو از انعطاف پذیری در پلتفرم ها عبور خواهد کرد.
ثبت یک نظر