
اداره ی دولتی تنظیم مقررات بازار چین (SAMR) قصد دارد تحقیقات ضدانحصار را در خصوص اپ استور اپل آغاز کند. این اقدام به احتمال زیاد واکنشی به تعرفه های تجاری اعمال شده از سوی دولت ترامپ بر کالاهای چینی است.
هدف اصلی این تحقیقات چیست؟
هدف اصلی این تحقیقات، بررسی کمیسیون 30 درصدی است که اپل از خریدهای درون برنامه ای در اپ استور دریافت می کند. بسیاری از توسعه دهندگان چینی مانند شرکت های تنست و بایت دنس مدت هاست که از این سیاست ها انتقاد کرده اند و آن را عامل کاهش سود و مانعی برای رقابت سالم می دانند.
علاوه بر بررسی کمیسیون، اداره SAMR محدودیت های اعمال شده توسط اپل بر سیستم های پرداخت و فروشگاه های اپلیکیشن متفرقه را نیز تحت بررسی قرار خواهد داد. این سیاست ها که اپل به طور گسترده ای در چین به اجرا درآورده، به نظر می رسد که به نفع این شرکت و به ضرر رقبا باشد.
اگرچه اداره SAMR هنوز تصمیم رسمی خود را درباره آغاز تحقیقات علیه اپ استور اعلام نکرده است، اما پیش تر پرونده های ضدانحصار علیه گوگل و انویدیا تشکیل داده که نشان از جدیت این نهاد در پیگیری مسائل ضد رقابتی دارد.
این روند نظارتی می تواند تغییرات زیادی در سیاست های اپ استور اپل به همراه داشته باشد و ممکن است فشارهایی به این شرکت برای تغییر شیوه های تجاری اش در چین وارد کند.
شما چه نظری در مورد این تحقیقات دارید؟ آیا این اقدامات نظارتی می تواند برای اپل مشکلاتی جدی ایجاد کند؟
ثبت یک نظر