
فرصت های نوین در پرداخت های خرده فروشی فیزیکی
در حالی که بیشتر نوآوری ها در زمینه پرداخت های مالی به سمت تجارت آنلاین متمایل شده است، استارتاپ ایتالیایی Qomodo تمرکز خود را بر روی خرده فروشان فیزیکی قرار داده است. این شرکت که به عنوان یک Aggregator (جمع آوری کننده) روش های پرداخت برای خرده فروشان عمل می کند، توانسته است 13.5 میلیون یورو (13.9 میلیون دلار) در یک دور تامین مالی سری A جذب کند. این جذب سرمایه پس از 34.5 میلیون یورو (36.9 میلیون دلار) دور تامین مالی پیش seed در سال 2023 اتفاق افتاده و هدف از آن گسترش مدل خرید حالا، پرداخت بعدا (BNPL) به سایر صنایع است.
سرمایه گذاران و مشارکت های برجسته
دور تامین مالی سری A Qomodo با رهبری مشترک RTP Global و LMDV Capital همراه بوده و همچنین از حمایت سرمایه گذاران برجسته ای مانند Proximity Capital، Primo Capital و بنیان گذاران شرکت های FACEIT، Fiscozen و Freetrade برخوردار بوده است. این جذب سرمایه، مجموع سرمایه جذب شده توسط Qomodo را به 48 میلیون یورو (49.6 میلیون دلار) رسانده است که از 18 میلیون یورو سرمایه و 30 میلیون یورو اعتبار تسهیلات تشکیل شده است.
توانمندسازی کسب وکارهای کوچک با راه حل های پرداخت انعطاف پذیر
شرکت Qomodo که در سال 2023 توسط Gianluca Cocco و Gaetano de Maio تاسیس شد، اکنون بیش از 2500 خرده فروش فیزیکی را در ایتالیا تحت پوشش قرار داده است. خدمات اصلی این شرکت شامل ارائه راه حل BNPL است که به مشتریان امکان می دهد برای خریدهای خود در فروشگاه های فیزیکی، پرداخت ها را به صورت قسطی و بدون بهره انجام دهند. این مدل نه تنها به خرده فروشان کمک می کند تا فروش خود را افزایش دهند، بلکه ریسک اعتباری مشتریان را نیز کاهش می دهد و به یک راه حل جذاب برای کسب وکارها و مشتریان تبدیل می شود.
ساده سازی عملیات پرداخت برای کسب وکارهای کوچک
Gianluca Cocco، مدیر عامل و بنیان گذار Qomodo، در گفت وگو با TechCrunch توضیح داد که نرم افزار این شرکت معاملات فروشندگان را ساده سازی کرده و به آن ها کمک می کند تا هزینه های پرداخت را کاهش دهند و عملیات خود را بهبود بخشند. او تاکید کرد که Qomodo به دنبال دیجیتالی کردن کسب وکارهای کوچک است که در دنیای فین تک آنلاین نادیده گرفته شده اند. این شرکت علاوه بر BNPL، راه حل های POS (نقطه فروش) را نیز ارائه می دهد و در حال راه اندازی محصولات بانکی جدید مانند کارت ها و حساب های بانکی است.
فضای خالی فین تک در بازار فیزیکی
تمرکز Qomodo بر خرده فروشان فیزیکی باعث متمایز شدن این شرکت از دیگر فین تک ها شده است که بیشتر بر روی تجارت آنلاین متمرکز هستند. Cocco اشاره کرد که رقبای اصلی آن ها نه شرکت های فین تک، بلکه مؤسسات مالی سنتی هستند که محصولات وام شخصی و خدمات بانکی را ارائه می دهند. این شکاف در بازار فرصت بزرگی را برای Qomodo فراهم کرده است تا به این نیازها پاسخ دهد و در صنعت فین تک برای فروشندگان فیزیکی پیشرو شود.
شراکت های تجاری و برنامه های گسترش
استراتژی گسترش Qomodo با شراکت های تجاری با برندهای معتبر مانند Decathlon، Calzedonia، Moschino، Samsonite، Nike و Pandora در حال شکل گیری است. این شراکت ها به Qomodo این امکان را می دهد که خدمات BNPL خود را به مشتریان بیشتری ارائه دهد و تجربه خرید در فروشگاه ها را برای خرده فروشان و مشتریان به طور قابل توجهی تغییر دهد. به عنوان یک استارتاپ در حال رشد، Qomodo قصد دارد خدمات خود را در ایتالیا و فراتر از آن گسترش دهد.
انقلاب در تجربه خرید فروشگاه ها
Louis Dussart، معاون رئیس RTP Global در اروپا، درباره پتانسیل Qomodo در ایتالیا اظهار داشت که ایتالیا مدت هاست به دنبال یک قهرمان فین تک B2B بوده است و به همین دلیل از حمایت Qomodo خوشحال است. او باور دارد که Qomodo می تواند تجربه خرید در فروشگاه ها را انقلاب کرده و با توجه به بازار داخلی بزرگ ایتالیا و جایگاه آن به عنوان کشوری با تعداد زیادی کسب وکارهای کوچک و متوسط (SMB)، فرصت عظیمی برای رشد و نوآوری ایجاد کند.
آینده Qomodo در صنعت فین تک
به عنوان یک مبتکر در زمینه پرداخت های BNPL و تجمیع روش های پرداخت، Qomodo همچنان در حال تحول است و در حال گسترش خدمات خود به کسب وکارهای کوچک است. این جذب سرمایه در دور سری A منابع لازم برای تسریع در توسعه محصولات، شکل دهی به شراکت های استراتژیک و گسترش عملیات را فراهم کرده و باعث می شود تا Qomodo پیشگام در دنیای خدمات دیجیتال مالی برای فروشندگان فیزیکی در ایتالیا و سایر نقاط دنیا باشد.
ثبت یک نظر