فروشگاه Lotta Cangsong از سال 2017 فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از اولین کافی شاپ های بوتیک خیابانی در شنژن محسوب می شود. در سال 2022، استودیو Ruhaus به روزرسانی مکرر فضای برند را بر عهده گرفت و در شش ماه آینده، امکانات مختلف ترکیب محصول و فضا را بررسی کرد. در آوریل 2023، به دلیل قدیمی بودن تجهیزات، بازسازی فروشگاه Cangsong با سرعت بیشتری انجام شد. نام "لوتا" که از زبان ایتالیایی گرفته شده است به معنای "نبرد" می باشد که نشان دهنده شجاعت و عزم مالک برای جنگیدن برای یک زندگی بهتر است. این بازسازی چالشی برای تیم بود که نتیجه تلاش های انباشته و تفکر مستمر آن ها را نشان می دهد.

طراحی سه بعدی و بهره وری از فضای کوچک

فروشگاه با عرض 5.3 متر و عمق 1.8 متر، مساحتی کمتر از 10 متر مربع دارد و آن را به یکی از کوچک ترین فروشگاه های خیابانی تبدیل کرده است. طراحی کافه بار نمی تواند به یک سطح صاف محدود شود و نیازمند بهره برداری همه جانبه از فضا است. با استفاده از سیستم چارچوب، زبان نما و دستگاه تعلیق، عملکرد ذخیره سازی موقت فضا گسترش یافته است. علاوه بر تولید قهوه های ایتالیایی و دست ساز، چهار صندلی داخلی اضافه شده اند تا مشتریان در هوای گرم و بارانی تابستانی شنژن راحت تر باشند.

نمایش تعاملی برند

در طراحی نما، بخش جلویی برای نمایش خارجی به حداکثر رسانده شده و نمایش های هویت بصری ساده و چشم نواز از طریق سطوح داخلی قاب بندی شده توسط منظره یاب ارائه می شوند. این طراحی به یک نمایش کامل برند در بیرون منجر می شود. در طراحی پیشخوان، دستگاه قهوه ساز به صورت چرخشی به سمت مشتریان می چرخد و امکان مشاهده فرآیند استخراج قهوه را به آن ها می دهد، که تعامل و ارتباط بین باریستا و مشتریان را افزایش می دهد.

به روزرسانی مونتاژ پیش ساخته

با تکیه بر مفهوم مونتاژ پیش ساخته در معماری، تیم ساخت و ساز زمان کافی برای ساخت خارج از محل داشت و اکثر کارهای تهیه، برش و مونتاژ قطعات را در 21 روز تکمیل کرد. این امر ساخت و ساز واقعی در محل را به یک چالش 7 روزه تبدیل کرد، با شیفت های 4 ساعته و چرخش بین سه تیم کاری. این فرآیند، الگوی جدیدی برای نوسازی کارآمد فروشگاه های کوچک ارائه کرد.

وسایل کاربردی و سری Nomadic

چهارپایه های دو منظوره به صورت سفارشی طراحی شده اند تا سناریوهای مختلف استفاده را برآورده کنند. حالت نوار بالا، ارتباط روزانه با باریستاها را تسهیل می کند، در حالی که قرار دادن آن ها به صورت افقی فضای خیابانی از نشستن و معاشرت با نشستن در فضای باز را ایجاد می کند.

درباره سری Nomadic

سری Nomadic یک زبان طراحی است که توسط استودیو Ruhaus در پاسخ به فروپاشی مصرف گرایی توسعه یافته و یکی از خطوط طراحی مداومی است که آن ها در حال تبلیغ هستند. پروژه ها از طریق تحقیق و توسعه اولیه آغاز شده و متعاقباً با همکاری برندها اجرا می شوند. تنظیم فرآیند طراحی تعادل بین زمان طراحی، دقت، کیفیت طراحی و هزینه ساخت را تضمین می کند.

فروشگاه Lotta Cangsong با این بازسازی، نمونه ای برجسته از طراحی نوآورانه در فضاهای کوچک شهری را به نمایش گذاشته و تجربه مشتریان را بهبود بخشیده است. این موفقیت، الهام بخش دیگر کسب وکارها در حوزه طراحی و معماری خواهد بود.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده