بازی های مارول از استودیوی اینسومنیاک تاکنون به خاطر تنوع تم ها و ویژگی های مختلف خود توانسته اند لحن و شخصیت های منحصر به فردی را خلق کنند. همان طور که در فیلم های «درون دنیای عنکبوتی» و «آن سوی دنیای عنکبوتی» مشاهده کردیم، مایلز مورالز نیز با این چالش دست و پنجه نرم می کند که چگونه خود را مستقل از مرد عنکبوتی تعریف کند. در بازی «مرد عنکبوتی مارول» ساخته ی اینسومنیاک، مایلز به نظر می رسد که به تکنولوژی موسیقی علاقه مند شده است، موضوعی که باعث تعجب می شود زیرا هر دو او و پیتر پارکر در زمینه های علمی و تکنولوژیک بسیار باهوش هستند.

تفاوت های برجسته بین مرد عنکبوتی و ولورین در بازی های اینسومنیاک

بعد از موفقیت سری بازی های مرد عنکبوتی، اکنون «ولورین مارول» به عنوان پروژه بعدی استودیوی اینسومنیاک معرفی شده است. در حالی که بازی ولورین از نظر گیم پلی شباهت های زیادی با مرد عنکبوتی نخواهد داشت، تفاوت های بارزی وجود دارد. یکی از این تفاوت ها نحوه برخورد ولورین با مشکلات معمولی است. در بازی های مرد عنکبوتی، شخصیت های اصلی مانند پیتر و مایلز به شدت بر هوش و دانش علمی خود تکیه دارند و از آن برای حل معماها و مینی گیم های تحقیقی استفاده می کنند. در مقابل، در بازی ولورین انتظار می رود که لوگان بیشتر از حس های ابرانسانی و غرایز شکارچیانه خود برای کاوش در محیط ها و ردیابی دشمنان استفاده کند.

ولورین مارول متفاوت با مرد عنکبوتی مارول

یکی از ویژگی های کلیدی ولورین، حس های ابرانسانی او است که به طور طبیعی با مفهوم "حالت کارآگاهی" (Detective Mode) در بازی های ویدئویی همخوانی دارد. این ویژگی می تواند به بازیکنان کمک کند تا به راحتی دشمنان و عناصر قابل تعامل را در محیط پیدا کنند. اما اینسومنیاک باید با هوشمندی این ویژگی ها را طوری طراحی کند که با بازی ولورین همخوانی داشته باشد، چرا که در بازی های مرد عنکبوتی ویژگی های مشابهی وجود داشت که به علت هوش و توانایی های علمی شخصیت ها توجیه می شد.

تفاوت دیدگاه در جهان ولورین و مرد عنکبوتی

اگرچه هر دو بازی ممکن است در یک جهان داستانی رخ دهند، اما دیدگاه های متفاوت این شخصیت ها آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. ولورین به عنوان یک شخصیت که بیشتر بر قدرت فیزیکی و غرایز خود تکیه می کند، به هیچ وجه شباهتی به شخصیت هایی مانند پیتر و مایلز که از توانایی های علمی خود استفاده می کنند، ندارد. در واقع، ولورین ممکن است بیشتر از بازی هایی مانند «خدای جنگ» الهام بگیرد که در آن شخصیت اصلی بیشتر به عنوان یک مبارز عضلانی شناخته می شود.

تاثیر نبود عنصر علمی در فرمول گیم پلی اینسومنیاک

انتخاب ولورین برای توسعه بازی توسط اینسومنیاک از یک سو تصمیم هوشمندانه ای به نظر می رسد، زیرا این بازی به شدت از لحاظ گیم پلی با مرد عنکبوتی متفاوت خواهد بود و می تواند نشان دهنده دامنه گسترده توانایی های این استودیو باشد. از سوی دیگر، این انتخاب چالش هایی نیز به همراه دارد. عدم وجود عنصر علمی در گیم پلی ولورین می تواند برای بازیکنانی که به گیم پلی های مبتنی بر علم و معماهای هوشمندانه در بازی های مرد عنکبوتی عادت کرده اند، کمی نگران کننده باشد.

چالش های خلاقانه برای توسعه دهندگان

این که ولورین از توانایی های خود به جای حل معماهای علمی استفاده کند، مطمئناً چالش هایی را برای تیم توسعه دهنده به همراه دارد. با این حال، این فرصتی است برای اینسومنیاک تا نشان دهد که چگونه می تواند این توانایی ها را به مکانیک های گیم پلی تبدیل کند که برای یک بازی کامل و بلندمدت مناسب باشد. پایبندی اینسومنیاک به فرمول های خود نشان می دهد که طراحی گیم پلی ولورین با دقت و خلاقیت زیادی انجام خواهد شد و احتمالاً ویژگی هایی را معرفی خواهد کرد که تجربه ای منحصر به فرد برای بازیکنان ایجاد کند.

جمع بندی

با وجود چالش های پیش رو، اگر استودیویی قادر به انجام این کار باشد، بدون شک اینسومنیاک خواهد بود. این استودیو تاکنون توانسته با اخلاق کاری فوق العاده، دقت به جزئیات و کیفیت بالا خود را به عنوان یکی از بهترین توسعه دهندگان بازی های ویدئویی ثابت کند. انتخاب ولورین به عنوان پروژه جدید اینسومنیاک نشان دهنده اعتماد این استودیو به توانایی های خود در ترجمه ویژگی های منحصر به فرد این شخصیت به گیم پلی است.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده