شرکت X (که پیش تر به نام Twitter شناخته می شد) اکنون در حال گسترش دعوی قضائی خود علیه تعدادی از تبلیغ کنندگان است و این بار تمرکز این دعوی بر روی آنچه که لیندا یاکارینو، مدیرعامل شرکت، آن را "تحریم غیرقانونی سیستماتیک" می داند، قرار دارد.

این شرکت نخستین بار در آگوست 2024 علیه فدراسیون جهانی تبلیغ کنندگان (WFA) و ابتکار «ایمنی برند» آن، یعنی Global Alliance of Responsible Media (GARM)، دعوی قضائی را به ثبت رساند.

پس از آن، WFA به دنبال اتهامات جدیدی که اهداف و فعالیت های این ابتکار را به اشتباه تفسیر کرده بود، GARM را متوقف کرد و نوشت که "اتهامات اخیر که متاسفانه هدف و فعالیت های آن را به اشتباه تفسیر کرده اند، منجر به حواس پرتی و تخلیه منابع و مالیات های آن شده است." همزمان، مدیرعامل این سازمان به اعضای خود گفته بود که علیه این دعوی دفاع خواهد کرد و "رعایت کامل قوانین رقابت را در تمامی فعالیت های خود نشان خواهد داد."

شرکت X پس از آن، تبلیغ کنندگانی از جمله Twitch را به لیست متهمین خود اضافه کرد. حالا، طبق گزارش Business Insider، شکایت اولیه گسترش یافته و برندهای بیشتری مانند Nestlé، Abbott Laboratories، Colgate، Lego، Pinterest، Tyson Foods و Shell نیز به این دعوی اضافه شده اند.

این شکایت ادعا می کند که WFA یک تحریم تبلیغاتی علیه توییتر از طریق GARM سازماندهی کرده است، با هدف وادار کردن توییتر به رعایت استانداردهای ایمنی برند GARM. شکایت مدعی است که این تلاش ها موفق به آسیب رساندن به توییتر/X شده اند، به طوری که "حداقل" 18 تبلیغ کننده وابسته به GARM خرید تبلیغات خود را در توییتر در بازه زمانی نوامبر تا دسامبر 2022 متوقف کردند و دیگر تبلیغ کنندگان به طور "معتبر" هزینه های خود را کاهش دادند.

شکایت؟

در این شکایت آمده است که "بیشترین درآمد تبلیغاتی X امروز از کسب وکارهای کوچک و متوسطی می آید که نه عضو GARM هستند و نه مشتریان آژانس های تبلیغاتی عضو GARM." همچنین ادعا شده است که "با کاهش تقاضا برای تبلیغات در X به دلیل تحریم، قیمت هایی که تبلیغ کنندگان باقی مانده حاضر به پرداخت آن هستند نیز کاهش یافته است."

در حقیقت، این دعوی اظهار می کند که قیمت تبلیغات در X "هنوز به مراتب کمتر از آنچه است که X از نزدیک ترین رقبای خود در بازار تبلیغات شبکه های اجتماعی دریافت می کند"، بنابراین "با خودداری از خرید تبلیغات از X، تبلیغ کنندگان تحریم کننده فرصتی ارزشمند برای خرید موجودی تبلیغاتی با قیمت پایین در پلتفرمی با ایمنی برند که از استانداردهای صنعت پیشی می گیرد یا آن ها را برآورده می کند، از دست می دهند."

این دعوی قضائی تنها جایی نیست که مدیران ارشد X ارزیابی منفی از کسب وکار شرکت دارند. گفته می شود که ایلان ماسک، مالک شرکت، در ژانویه به کارکنان اعلام کرده که "رشد کاربران ثابت است، درآمد ناامیدکننده است و ما به زحمت در حال رسیدن به مرز سودآوری هستیم."

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده