شرکت اوبر (Uber) در پاسخ به اتهامات مطرح شده توسط مقامات هند، اعلام کرد که قیمت گذاری سفرهای خود را بر اساس مدل گوشی کاربران تنظیم نمی کند. این اتهامات پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر دریافت هزینه های متفاوت از کاربران آیفون و اندروید مطرح شد.

ادعای مقامات هند

پرالهاد جوشی، وزیر امور مصرف کنندگان هند، اعلام کرد که سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان هند (CCPA) به شرکت های اوبر و رقیب داخلی آن، اولا (Ola)، به دلیل استفاده از سیاست های قیمت گذاری متفاوت برای گوشی های اندروید و آیفون اخطار داده است. وی این اقدام را "رفتار تجاری ناعادلانه" خوانده و خواستار شفاف سازی شده است.

پاسخ اوبر

سخنگوی اوبر در گفتگو با رویترز اظهار داشت: "ما قیمت ها را بر اساس تولیدکننده گوشی کاربران تنظیم نمی کنیم و مشتاقانه منتظر همکاری با CCPA برای رفع هرگونه سوءتفاهم هستیم."

گزارش های کاربران

چندین گزارش در رسانه های محلی و شکایات کاربران در شبکه های اجتماعی نشان داده اند که کاربران آیفون در برخی موارد هزینه بیشتری برای سفرهای مشابه پرداخت کرده اند.

تحقیقات گسترده تر

وزیر امور مصرف کنندگان اعلام کرده است که از CCPA خواسته تا سیاست های قیمت گذاری متفاوت در سایر بخش ها، از جمله تحویل غذا و پورتال های رزرو بلیت آنلاین، را نیز بررسی کند.

رقابت شدید در بازار هند

اوبر با رقبای قدرتمندی مانند اولا، رپیدو (Rapido)، و اپلیکیشن حمل ونقل تمام برقی BluSmart در هند رقابت می کند. این کشور یکی از بزرگترین بازارهای اوبر در خارج از ایالات متحده و کانادا است.

نتیجه گیری

با توجه به اهمیت حفظ حقوق مصرف کنندگان، این موضوع می تواند پیامدهای مهمی برای اوبر و سایر شرکت های مشابه در هند داشته باشد. شفاف سازی در سیاست های قیمت گذاری و پاسخ به اتهامات مطرح شده می تواند در حفظ اعتماد کاربران موثر باشد.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده