با نزدیک شدن به تعطیلی احتمالی TikTok در ایالات متحده در تاریخ 19 ژانویه به دلیل مالکیت آن در چین (مگر اینکه دیوان عالی کشور مداخله کند)، به نظر می رسد که یک اپلیکیشن چینی دیگر در حال جذب توجه است. کاربران آمریکایی به طور فزاینده ای به اپلیکیشن Xiaohongshu (که در انگلیسی به نام RedNote شناخته می شود) می پیوندند. این اپلیکیشن امروز به رتبه اول اپلیکیشن های رایگان در اپ استور آمریکا دست یافت و در میان تمام اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی برای آیفون، نیز در صدر قرار گرفت.

چندین تولیدکننده محتوا در TikTok از Xiaohongshu حمایت کرده و به دنبال کنندگان خود توصیه می کنند که به این پلتفرم منتقل شوند. این اینفلوئنسرها ممکن است نتوانند پیش بینی کنند که آیا TikTok در برابر تحریم ها تاب خواهد آورد یا نه، اما Xiaohongshu به آن ها این امکان را می دهد تا ریسک خود را کاهش دهند.

چرا Xiaohongshu؟

Xiaohongshu اولین بار در سال 2013 راه اندازی شد و به طور عمده شبیه به Instagram چین شناخته می شود. این اپلیکیشن ترکیبی از ویژگی های شبیه به Pinterest و همچنین قابلیت های خرید اجتماعی دارد که برای کاربران و سازندگان محتوا جذاب است. مهم تر اینکه، Xiaohongshu در دوران COVID-19 در میان مصرف کنندگان چینی جوان رشد زیادی کرد و اکنون 300 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که 79 درصد از آن ها را زنان تشکیل می دهند.

در حال حاضر، این اپلیکیشن در ایالات متحده به محبوبیت زیادی دست یافته است و در صدر اپلیکیشن های اجتماعی قرار دارد. این رشد باعث شده تا Xiaohongshu توجه سرمایه گذاران را جلب کند. تا کنون، این شرکت حدود 917 میلیون دلار از سرمایه گذاران مانند Tencent، Alibaba، ZhenFund، DST، HongShan و دیگران جذب کرده است. ارزش آن در سال 2024 پس از فروش سهام ثانویه به 17 میلیارد دلار رسید.

طبق گزارشی از بلومبرگ، پیش بینی می شود که سود این اپلیکیشن در سال 2024 به بیش از 1 میلیارد دلار برسد و حتی در آینده نزدیک عرضه اولیه عمومی (IPO) داشته باشد. این رشد نشان دهنده پتانسیل این اپلیکیشن است و به سازندگان محتوا فرصتی برای درآمدزایی بیشتر فراهم می کند.

آیا Xiaohongshu می تواند توجه فعلی را حفظ کند؟

در حالی که موفقیت Xiaohongshu در حال حاضر قابل توجه است، مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن قادر به حفظ این توجه خواهد بود یا خیر. همچنین، با توجه به اینکه این اپلیکیشن از چین است، باید دید که چگونه مقامات آمریکایی به آن واکنش نشان خواهند داد، به ویژه چون Xiaohongshu هیچ گونه ظاهری برای فعالیت در ایالات متحده ندارد.

در همین حال، توجه به این نکته ضروری است که کاربران TikTok به هیچ وجه به اپلیکیشن های رقیب آن در ایالات متحده، مانند Meta (که اخیراً از سیاست های تعدیل محتوا خود را کاهش داده است) اشاره نکرده اند. Meta همچنین اعلام کرد که از این پس نظارت محتوای خود را آسان تر کرده و فرآیند بررسی صحت مطالب توسط طرف های ثالث را متوقف خواهد کرد، که این می تواند نگرانی هایی درباره گسترش محتوای نفرت انگیز و اطلاعات غلط ایجاد کند.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده