آیا باید بتسدا به Unreal Engine تغییر کند؟ دلایل و چالش ها

استودیوی بازی سازی بتسدا (Bethesda Game Studios) که خالق بازی های محبوبی مانند Skyrim، Fallout و Starfield است، به دلیل ساخت جهان های بازی واکنشی و گسترده ای که ایجاد کرده، به یکی از استودیوهای پیشرو در صنعت بازی تبدیل شده است. با انتشار Starfield روی نسخه ای پیشرفته از موتور بازی سازی Creation Engine 2، بسیاری از گیمرها و تحلیل گران به دلیل محدودیت های فنی این انجین، پیشنهاد کرده اند که بتسدا موتور بازی خود را رها کرده و به Unreal Engine تغییر دهد.

مزایا و معایب تغییر انجین از نگاه بروس نس میت، طراح اصلی Skyrim

بروس نس میت (Bruce Nesmith)، طراح اصلی بازی Skyrim و طراح سیستم های Starfield، در مصاحبه ای با VideoGamer توضیح داده است که انجین Creation Engine به صورت کاملی برای ساخت جهان های گسترده و واکنشی که بتسدا خلق می کند، تنظیم شده است. نس میت که همچنین نویسنده رمان های علمی-تخیلی و فانتزی است، در این گفتگو بیان کرده که هرچند تغییر به یک انجین جدید مزایایی دارد، اما این ممکن است برای استودیویی مثل بتسدا حرکت درستی نباشد.

تمرکز روی بازی به جای انجین

نس میت با اشاره به بحث هایی که در مورد انجین بازی ها مطرح می شود، می گوید: "ما باید به جای بحث در مورد انجین، روی خود بازی بحث کنیم." او بیان کرد که انجین بازی صرفاً ابزاری در خدمت بازی است و بازی های ضعیفی که از انجین Unreal استفاده کرده اند، به دلیل انتخاب انجین بد نیستند.

او ادامه می دهد که موتور بازی سازی Gamebryo، که از آن برای ساخت بازی هایی مانند Morrowind و Fallout استفاده شده بود، دیگر به عنوان یک کسب وکار فعال نیست. با این حال، بتسدا همچنان این موتور را به روزرسانی و بهینه کرده است تا با نیازهای بازی های خاصی که این استودیو می سازد، سازگار شود.

تغییر انجین به Unreal چالشی بزرگ

با تغییر انجین هایی مانند Slipspace توسط 343 Industries برای ساخت بازی های جدید Halo و استفاده از Unreal، بسیاری از استودیوها تصمیم گرفته اند از تکنولوژی های اختصاصی خود فاصله بگیرند. با این حال، نس میت توضیح می دهد که تغییر انجین برای بتسدا یک چالش بزرگ است و سال ها زمان می برد تا به درستی اجرایی شود. این تغییر نه تنها روند توسعه را کند می کند، بلکه نیازمند آموزش طولانی مدت و هزینه های عظیم است.

به گفته او: "این ممکن است تا چندین سال کار فنی طول بکشد تا بازی فعلی به انجین Unreal منتقل شود و پس از آن نیز زمان بیشتری برای بهینه سازی نیاز است."

مشکل بدهی تکنولوژیکی

هرچند نس میت اذعان می کند که در انجین Creation Engine برخی مشکلات قدیمی وجود دارد که به اصطلاح بدهی تکنولوژیکی نامیده می شود، اما این مشکلات دلیل کافی برای تغییر به انجین Unreal نیست. او اشاره می کند که برخی از قسمت های کد اولیه ممکن است دیگر قابل کامپایل نباشند و استودیو مجبور است از کدهای کامپایل شده استفاده کند.

به عقیده او: "استفاده از یک انجین جدید شاید بخشی از این مشکلات را حل کند، اما سوال اصلی این است: آیا بازی خوب است؟"

تأثیر بر جامعه مدینگ

در طول تاریخ بازی های بتسدا، مدینگ یکی از عوامل اصلی در طولانی شدن عمر این بازی ها بوده است. بازی هایی مانند Skyrim با استفاده از ابزارهای Creation Engine توسط مدرها تغییر یافته اند و این تغییرات به ایجاد بسته های بزرگ محتوایی مانند Fallout London منجر شده است. با این حال، نس میت معتقد است که نیازهای جامعه مدینگ نباید اولویت اصلی در ساخت بازی های جدید باشد.

او توضیح می دهد که هرچند مدرها تلاش های بسیاری برای یادگیری ابزارهای بتسدا کرده اند، تغییر انجین به Unreal به معنای شروع مجدد برای این جامعه است و بسیاری از ابزارها و دانش آن ها بی فایده خواهد شد.

نتیجه گیری: آیا بتسدا باید تغییر کند؟

تصمیم گیری برای تغییر انجین برای استودیویی مانند بتسدا، نه تنها یک تصمیم تکنیکی است، بلکه به معنای تغییر در روند توسعه بازی ها و نیاز به سازگاری با ابزارها و روش های جدید است. نس میت معتقد است که بتسدا باید اولویت خود را روی ساخت بهترین بازی ممکن بگذارد و سپس به نیازهای جامعه مدینگ رسیدگی کند.

بتسدا همچنان از Creation Engine برای توسعه بازی The Elder Scrolls VI استفاده می کند، و هرگونه تصمیم گیری برای تغییر انجین به Unreal یا هر انجین دیگری، تصمیمی بزرگ خواهد بود که به این زودی ها رخ نخواهد داد.

 

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده