انتقال دفتر به ساختمان جدید

پروژه ما شامل انتقال دفتر به یک ساختمان تازه ساخته شده است. این ساختمان اداری معمولی اما با ویژگی هایی منحصربه فرد است که تفکرات پس از همه گیری COVID-19 را بازتاب می دهد: دیوار پرده پشت ستون ها برای تهویه باز و بسته می شود، هر طبقه دارای تراس است و نور طبیعی از چهار جهت به فضا می تابد. همچنین، فضای سبز بیرون پنجره ها قابل مشاهده است. هدف ما طراحی محیطی بود که عملکردهای مختلف به صورت تدریجی به هم متصل شوند و از تهویه مناسب و نور طبیعی بهره برداری کنیم.

بهبود محیط کاری پس از همه گیری COVID-19

پس از همه گیری COVID-19، افراد به دنبال محیط های کاری بهتر و ارتباطات مؤثرتر هستند. بنابراین، ما با شناسایی راه های مختلف برای گذراندن وقت در دفتر شروع کردیم و گزینه ها را گسترش دادیم:

  • کار در یک اتاق خصوصی مانند خانه
  • همکاری در فضای مشترک
  • استراحت و تنبلی
  • کشیدن پاها و چت کردن
  • نگاه کردن به تیم های دیگر در حال کار
  • برگزاری رویدادهای گروهی

این گزینه ها را به صورت محورها از کار فردی تا تیمی و از تمرکز تا آرامش خلاصه کردیم. سپس، پلان طبقه را به گونه ای طراحی کردیم که این محیط های مختلف در یک اتاق باز بزرگ با هم ارتباط داشته باشند.

استفاده از مبلمان به جای پارتیشن

به دلیل اینکه پروژه مربوط به یک ساختمان جدید بود، نیاز به تعیین جزئیات مربوط به کارهای داخلی داشتیم که توسط شرکت ساختمانی B Construction انجام می شد. تصمیم گرفتیم با به حداقل رساندن تعداد پارتیشن ها و استفاده از مبلمان برای جدا کردن فضاها، دامنه کاری B Construction را کاهش دهیم. طول عمر فضای داخلی نسبت به معماری بسیار کوتاه تر است و تغییر آن نیز کم است، بنابراین منطقی است که کارهای داخلی را تا حد امکان به حداقل برسانیم.

چیدمان سالن و فضای اداری

چیدمان سالن و فضای اداری را مطالعه کردیم تا از حداکثر استفاده از فضای یک اتاق اطمینان حاصل کنیم. سالن بلافاصله خارج از آسانسور قرار دارد و فضای اداری U شکل اطراف سالن را احاطه کرده است. سالن پذیرایی برای همه باز است و یک فضای ملاقات بین سالن و فضای کار قرار دارد که به عنوان یک خط امنیتی عمل می کند. چیدمان U شکل فضایی را ایجاد می کند که دو محیط قطبی - فردی در مقابل تیمی یا تمرکز در مقابل آرامش - به یک فضای پیوسته تبدیل می شوند. ضلع شرقی U شکل منطقه ای برای تمرکز افراد و سمت غربی منطقه ای برای استراحت تیم ها است.

طراحی میزهای بزرگ و ارگانیک

در ضلع شرقی U شکل، صندلی های ثابت برای افراد قرار دارد و ترجیح دادیم یک میز بزرگ مشترک به جای مجموعه ای از قسمت های کوچکتر برای نشیمن داشته باشیم. میز به شکل ارگانیک طراحی شده و گیاهان به گونه ای چیده شده اند که خطوط دید را قطع نکنند. در ضلع غربی، مکانی برای استراحت تیم ها ایجاد کردیم. در آنجا، میزهای ارگانیک بزرگ و کاشت هایی به عنوان پارتیشن های موقت عمل می کنند تا خطوط دید با هم قطع نشوند.

وسایل رزینی و طراحی داخلی

در این پروژه، ما مبلمان بسیاری از جمله دستگیره کشو، دستگیره در، پارتیشن، قلاب، کابینت، میز و صندلی را طراحی کردیم. از آنجایی که مشتری یک شرکت تبلیغاتی متخصص در صنایع مد، لوکس و سبک زندگی است، موادی را انتخاب کردیم که اغلب در زمینه مد استفاده می شود. این بار، تنها مواردی که از رنگ استفاده می کنند، وسایل رزینی هستند. ما می خواستیم چیزی بسازیم که نمادی از مفاهیم "گرانش" و "اختلاط" باشد. دو قفسه بالای این قفسه سه طبقه دارای سوراخ هایی هستند که از طریق آنها رزین که به طور طبیعی با رنگدانه های چند رنگ آمیخته شده است، چکه می کند و حالتی ناشی از جاذبه ایجاد می کند.

 

این طراحی داخلی و استفاده از مبلمان به جای پارتیشن ها، به ما کمک کرد تا یک محیط کاری باز و پویا ایجاد کنیم که نیازهای مختلف کارکنان را پاسخ دهد و بهره وری و رضایت آنها را افزایش دهد.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده