پس زمینه: تغییر و تحول سریع شهری

در طی 20 سال گذشته، ساخت مدارس با الگوهای استاندارد شده در شنژن به سرعت رشد کرده است. به عنوان بخشی از "عملیات محوطه جدید"، این طراحی سعی در بازپیوند دادن محوطه مدرسه به محیط طبیعی خود و ایجاد معنای جدیدی از مکان از طریق استراتژی ساخت منطقی دارد. هدف این طراحی، استفاده از موقعیت مرکزی فایل برای ایجاد یک مجموعه جامع است که فضای گسترده ای برای فعالیت های فرهنگی و ورزشی فراهم کند، در حالی که گردش، ارتباط و اشتراک گذاری در محوطه مدرسه را بازتاسیس کند و هم زیستی انسان و طبیعت را ایجاد کند.

ساختمان با طبیعت

این پروژه نه تنها به نیازهای عملکردی رو به افزایش پاسخ می دهد، بلکه به عنوان مولد و توزیع کننده برای یک نوع جدید از جامعه محوطه مدرسه عمل می کند. به شکل یک نکسوس اسفنجی فضایی طراحی شده است، این مجموعه ساختمان جدید، به معلمان و دانش آموزان امکان می دهد به راحتی حرکت کنند، در این سازماندهی آزاد ترکیب شوند و به هم بپیوندند.

پیوند فضاها

این ساختار اسفنجی سبز به هر طبقه از ساختمان آموزشی اصلی از طریق سیستم راهروهای اضافی در سمت شرقی متصل می شود و از طریق پلتفرم های منظره سازی در پایین ترین نقطه ساختمان تپه ای شکل در سمت شمالی به مجتمع خوابگاهی موجود متصل می شود. این پروژه در نهایت به اتصال کل محوطه و ترکیب فعالیت ها و ترافیک های غیرمنظم موجود در یک سیستم ارگانیک همگون خواهد رسید.

الهام از جغرافیای طبیعی

مرکز فعالیت جدید به عنوان یک توسعه توپوگرافی از تپه ای که در جنوب محوطه قرار دارد، تصور شده است. ساختمان های زیربنایی به عرض 5 تا 6 متر به شکل تپه ای دو فضای بزرگ نیمه داخلی تراسی را تعریف می کنند که به نیازهای مختلف ورزشی پاسخ می دهند.

تداخل فضاها

در بالای سالن های ورزشی با تهویه طبیعی، واحدهای فولادی 30 متری مربع با ترازهای ساختمانی شیبدار قرار دارند که شامل اتاق های فعالیت اجتماعی داخلی و خارجی می شوند. با سیستم سبز سه بعدی ترکیب شده، این 8 واحد سرهم شده بر روی دو ستون در امتداد ساختمان های شیبدار قرار گرفته اند. این دو مؤلفه ساخت وساز با هم یک خوشه فعالیتی طبیعی در محوطه مدرسه ایجاد می کنند.

منبع:آرچی دیلی

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده