معرفی کلی پروژه

جان دان در شعر مشهور خود نوشته است: "هیچ مردی جزیره ای نیست، به تنهایی؛ هر فردی قطعه ای از قاره است، بخشی از زمین؛ اگر دریا تکه ای از زمین را شست، اروپا مانند کوه کوچک می شود، مانند املاک دوستان یا خودتان." همین را می توان درباره خانه ها نیز گفت؛ همه آنها بخشی از شهر هستند و هر کدام به تمامیت مکان کمک می کنند. در جزیره کرس، ساخت وساز محدود به ملاحظات نحوه حمل مصالح است. به دلیل دسترسی دشوار، تمامی مداخلات باید عملی و عمدی باشند. این ویژگی نیز در معماری خانه کوچک سنگی در گوشه میدان مشهود است. ابعاد داخلی ساختمان تنها 3 در 3 متر است و شامل دو طبقه و یک زیرشیروانی بالای طبقه همکف می باشد. ساختار خانه موجود قبل از بازسازی به اندازه کافی محکم بود که معماران دیوارهای پیرامونی را به طور کامل حفظ کردند.

طراحی داخلی

در این پروژه، ساختارهای طبقه های میانی برداشته شد و خانه به طور کامل خالی شد. طراحی داخلی جدید خانه با یک مفهوم معماری رادیکال دنبال شد. خانه به طور کامل خالی شده به طوری که فقط دیوارهای سنگی پیرامونی باقی ماند. ساختار چوبی سبک به درون پیرامون خالی وارد شد که خانه را قابل استفاده می کند و در عین حال، حجم وارد شده به عنوان یک تکه مبلمان چندمنظوره عمل می کند. طراحی مصالح این حرکت نیز به طور رادیکالی ساده است، اگرچه ساده نیست. این طراحی از یک عنصر اساسی ساخته شده است: تیرک های با مقطع 4 در 4 سانتیمتر، که بر اساس یک برنامه بسیار دقیق در محل مونتاژ شده اند تا ساختاری را که یک فضای خالی سنگی را پر می کند، شکل دهند.

عملکرد و طراحی

تحمل بار ساختار سبک وارد شده توسط سه قاب که تمام نصب های برقی، چراغ ها و کلیدها را در بر می گیرد، تأمین می شود. تمام پانل های میانی شفاف، بر اساس ریتم پر-خالی تیرک ها شکل گرفته اند. ضخامت سطوح میانی 4 سانتیمتر است. به این ترتیب، معماران موفق به صرفه جویی زیادی در فضا و ایجاد فضایی بسیار زیبا و دلنشین شدند. پنجره زنی جدید بر روی سقف کل فضا را تا طبقه همکف روشن می کند و نور از بالا به پایین می رسد و بازی جالبی از سایه ها ایجاد می کند. صمیمیت در داخل شفاف با قرار دادن niches در هر طبقه تأمین می شود که می توانند یا یک صندلی یا یک تخت باشند که با پرده ها پوشانده شده اند. در طبقه همکف، آشپزخانه با یک اتاق غذاخوری وجود دارد، در طبقه اول اتاق نشیمن که می تواند به اتاق خواب تبدیل شود و در طبقه دوم اتاق خواب اضافی قرار دارد. هر طبقه دارای یک حمام کوچک است، یکی با دوش و سینک، و دیگری با توالت و سینک.

تأثیر اجتماعی و فرآیند ساخت

هنگامی که پیمانکاران در حال مونتاژ ساختار بودند، یک کارگاه موقت در میدان جلوی خانه برپا کردند. این کارگاه به یک مکان ملاقات شهری تبدیل شد. ساکنان از نجاران خواستند که آیا می توانند کار دیگری انجام دهند یا چیزی را تعمیر کنند. محل ساخت به یک رویداد در شهر تبدیل شد. کارها توسط استادان اسلوونیایی انجام شد. برنامه ریزی بر اساس اصل "معماری توافقی" انجام شد: معمار دستورالعمل های شفاهی به پیمانکار می دهد و پیمانکار بر اساس درک خود عمل می کند. تمامی تصادفات و اشتباهات پیش بینی نشده به نتیجه نهایی تبدیل می شوند.

معماری جدید، ظریف و حساس، اما در عین حال جسور و شگفت انگیز، شجاعت معماری غیرمنتظره ای به مکان آرام ساحلی اضافه می کند. همانطور که دان نوشته است، مرگ هر انسانی قسمتی از من را می برد، زیرا من به نژاد انسانی تعلق دارم؛ همین امر درباره خانه ها در مکان هایی که زمانی زنده بودند و در طول فصول غیر از فصل گردشگری به شهرهای ارواح تبدیل می شوند نیز صادق است. هر خانه جدید رها شده بر کل سکونتگاه تأثیر می گذارد، اما هر بازسازی جدید زندگی تازه ای به مکان می بخشد. در مورد خانه در کرس، گذشته رمانتیک که ویژگی مکان را توصیف می کند، با مدرنیته آرامش بخش الهام می بخشد.

منبع: آرچی دیلی

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده