بازی Ghost of Yotei داستان آتسو را در سال 1603 میلادی روایت می کند که 300 سال پس از وقایع بازی Ghost of Tsushima به دنبال انتقام به سرزمین اِزو می رود. دنیای باز بالقوه عظیم اِزو می تواند چالشی بزرگ باشد، به خصوص اگر استودیوی Sucker Punch بخواهد از انتقادات بازی Ghost of Tsushima درس بگیرد. این استودیو به طور مشخص تلاش دارد تا از تکرارپذیری نقشه ی Ghost of Tsushima در طراحی نقشه ی جدید بازی Ghost of Yotei پرهیز کند.

داستان جدیدی در Ghost of Yotei به جای ادامه ماجراجویی های جین ساکای
بسیاری از طرفداران احتمالاً انتظار داشتند که دنباله ای مستقیم برای بازی Ghost of Tsushima منتشر شود و داستان جین ساکای ادامه پیدا کند، اما در عوض با یک ماجراجویی کاملاً جدید روبرو هستند. داستان Ghost of Yotei، شخصیت اصلی خود، آتسو، را در مسیر انتقام به اِزو در سال 1603 قرار می دهد، که سه قرن پس از حوادث Ghost of Tsushima اتفاق می افتد. با اینکه اطلاعات کاملی از این بازی هنوز منتشر نشده، می توان با توجه به جزئیات موجود به گمانه زنی درباره اندازه نقشه آن پرداخت.

دنیای باز بالقوه عظیم اِزو در Ghost of Yotei
بازی Ghost of Yotei بازیکنان را به سرزمین اِزو، که امروزه با نام هوکایدو شناخته می شود، می برد؛ بنابراین دنیای باز این بازی پتانسیل این را دارد که به طرز خیره کننده ای عظیم باشد. با این حال، پس از برخی انتقاداتی که به بازی Ghost of Tsushima وارد شد، دنباله ی آن ممکن است بخواهد اندازه دنیای خود را کنترل کند—مگر اینکه بتواند دنیایی حتی بزرگ تر از نسخه قبلی را ارائه دهد و همچنان آن را به شکلی مدیریت پذیر نگه دارد.

چالش انتخاب اندازه ی مناسب دنیای بازی در Ghost of Yotei
با معرفی بازی Ghost of Yotei و انتقال بازیکنان به اِزو، این امکان وجود دارد که با دنیایی باز روبرو شوند که بیش از 100 برابر بزرگ تر از جزیره ی تسوشیما، محیط Ghost of Tsushima، است. به طور خاص، در حالی که جزیره تسوشیما حدود 269 مایل مربع مساحت دارد، اِزو (هوکایدو) حدود 32,222 مایل مربع وسعت دارد. البته نقشه ی واقعی Ghost of Tsushima به شدت کوچکتر از اندازه ی واقعی آن بود و مساحتی حدود 11 مایل مربع داشت.

اگر اندازه ی نقشه ی اِزو در بازی Ghost of Yotei نسبت به جزیره تسوشیما در Ghost of Tsushima به همان نسبت کوچک شود، نقشه ای با مساحت تقریبی 1,300 مایل مربع خواهد داشت—که حدوداً 14 برابر بزرگ تر از نقشه ی بازی Assassin's Creed Odyssey است که وسعتی نزدیک به 91 مایل مربع دارد. بدون شک، اندازه ی بزرگ اِزو به استودیوی Sucker Punch امکان می دهد تا دنیایی پر از ایده ها و نوآوری ها را پیاده سازی کند، اما شاید بهترین گزینه برای این بازی نباشد.

نیاز Ghost of Yotei به کنترل اندازه ی نقشه پس از انتقادات به Ghost of Tsushima
اگرچه دیدگاه «بزرگ تر بهتر است» مدتی است که در طراحی دنیای باز به چالش کشیده شده، اما این نگرش به راحتی می تواند به خلق دنیاهایی خالی و پر از فعالیت های تکراری منجر شود. Ghost of Tsushima نتوانست به طور کامل از این انتقادات در امان بماند، هرچند برخی از ویژگی های دنیای باز آن توانستند دیدگاه های تازه ای به فرمول کلیشه ای بیاورند. به جای این که نقشه ی Ghost of Tsushima پر از فعالیت های بی شمار باشد، این بازی عمدتاً به خاطر تکراری بودن فعالیت ها و جمع آوری آیتم ها در هر یک از بخش های داستانی و سه منطقه ی اصلی جزیره ی تسوشیما مورد نقد قرار گرفت.

زمانی که بازیکنان به بخش سوم (یا حتی دوم) بازی Ghost of Tsushima می رسند، ممکن است ترجیح دهند از گشت و گذار در دنیای باز خودداری کرده و تنها بر روی داستان اصلی بازی تمرکز کنند. در حالی که این کار در اصل مشکلی ندارد، این رویکرد باعث می شود تا زمان و منابع ارزشمندی که Ghost of Tsushima برای خلق دنیای باز صرف کرده بود، به هدر برود. از این رو، بازی Ghost of Yotei احتمالاً بهتر است نقشه ی بزرگ تری نداشته باشد، به ویژه اگر بیشتر آن از زمین های صاف و پوشیده از گیاه تشکیل شده باشد، همان طور که تریلر معرفی آن نشان می دهد.
 

تمرکز بر مناطق خاص به جای کل اِزو در Ghost of Yotei
به جای این که به بازیکنان اجازه داده شود تا تمام اِزو را کشف کنند، Ghost of Yotei می تواند آنان را به مناطق اطراف کوه یوتئی محدود کند که با توجه به عنوان بازی منطقی به نظر می رسد. با این حال، اگر Ghost of Yotei تصمیم بگیرد کل اِزو را در دسترس بازیکنان قرار دهد، می تواند با تقسیم نقشه به چند منطقه و باز کردن هر کدام از آنها در طول پیشروی داستان، تجربه بهتری ارائه دهد. همچنین، هر منطقه باید فعالیت ها و آیتم های جمع آوری جدیدی داشته باشد که در مناطق قبلی قابل دسترسی نبوده اند تا از بروز تکراری بودن جلوگیری شود.

تلاش استودیوی Sucker Punch برای رفع مشکلات دنیای باز Ghost of Tsushima
به نظر می رسد که استودیوی Sucker Punch متوجه کمبودهای دنیای باز Ghost of Tsushima شده و تأیید کرده است که نقشه ی بازی Ghost of Yotei به اندازه ی نسخه ی قبلی خود تکراری نخواهد بود. با این حال، این امر با توجه به اندازه ی قابل توجه اِزو در مقایسه با جزیره ی تسوشیما، چالشی بزرگ به شمار می آید. با این وجود، تمامی این موارد فعلاً در حد حدس و گمان هستند، زیرا دنیای باز بازی Ghost of Yotei هنوز به طور کامل معرفی نشده است.

0 نظر ثبت شده

ثبت یک نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی مشخص شده اند *

0 نظر ثبت شده